full screen background image

Свято краси і чарівності в Інституті філології

18 квітня відбулося вже традиційне свято краси і чарівності в Інституті філології – Царівна ІФ. Цього року найкращу філологиню обирали проректор з науково-педагогічної роботи Володимир Бугров, заступник директора Інституту філології з навчально-виховної роботи та роботи в гуртожитку Сергій Різник, заступник голови роботи зі студентами В’ячеслав Шамрай, містер КНУ імені Тараса Шевченка 2013 року Ярослав Сизоненко, студенти та представники спонсорських компаній.

За результатами конкурсу краси Царівною Інституту філології 2013 року стала Анастасія Старченко, яка всіх вразила поєднанням чарівності, талановитості та інтелектуальності. Першою віце-міс обрали Владу Васильченко, дівчину з надзвичайною усмішкою та шаленою енергією. Другою віце-міс стала Дар’я Малініна. Міс глядацьких симпатій та публікацію фотосесії на сторінках журналу «Cockteil» виборола Еліна Богданова.

У номінаціях від спонсорів свята перемогли: міс від «Swatch» – Тетяна Алексеєва; міс на вибір НСК «Олімпійський» – Юлія Рагковська; міс від представників океанаріуму в Києві «Морська казка» – Аліна Волошенко, міс на вибір дельфінарію «Немо» та магазину одягу «Warehouse» – Юлія Коваленко, міс від інтернет ресурсу «Лови момент» – Анна Люднова.
Вітаємо чарівних філологинь та бажаємо їм довершеності у всьому!

Текст: Олександра Касьянова
Фото: Валерій Попов

     

Благодійна акція "Допоможи дитині зібратися до школи"

Активно долучайтеся до акції! Дякуємо за перепости:)
Соціальний департамент Студентського парламенту КНУ Шевченка запрошує всіх бажаючих долучитися до благодійної акції «ДОПОМОЖИ ДИТИНІ ЗІБРАТИСЯ ДО ШКОЛИ»!
Благодійна акція діє: до 22.04.2013 року.

Дітям потрібно: зошити, альбоми, фарби та пензлики для малювання, ручки, фломастери, олівці, пластилін, обкладинки для зошитів та інше шкільне канцелярське приладдя.
Місце збору речей: аудиторії Студпарламенту Вашого факультету (інституту), або корпус механіко-математичного факультету, ауд., 23 а.
Речі будуть передані дітям в рамках візиту до Кмитівської школи-інтернату, до поїздки може приєднатися кожен бажаючий (дата поїздки: орієнтовно кінець травня).

Кожен з нас пам'ятає ті яскраві моменти дитинства, коли ми разом з батьками напередодні першого вересня веселою ходою крокували до магазинів, аби обрати новий щоденник з зображенням головного героя улюбленого фільму на палітурці, зошити з яскравими обкладинками, придбати фарби та фломастери для уроків малювання та ще безліч дрібничок без яких неможливо обійтися...Для багатьох з нас ці моменти були чи не найбільш захоплюючими і нам складно уявити без них власне дитинство.

Проте для діточок, котрі позбавлені батьківського піклування, живуть у малозабезпечених, неблагополучних або неповних сім'ях, таке просте і звичне для нас "дитяче щастя" часто залишається недоступним. 

Соціальний департамент СПУ спільно з Міжнародною громадською організацією "ЦИВІЛІЗАЦІЯ", закликає всіх небайдужих взяти участь в акції та подарувати дітям, чиє життя і так складне "не за віком", краплинку щастя.
Більше інформації можна дізнатися за телефоном: 063-598-13-76 (Анастасія), 0631595258 (Діана)

Спеціальний майстер-клас від провідного роботодавця України у КНУ ім. Тараса Шевченка

Спеціальний майстер-клас від провідного роботодавця України у КНУ ім. Тараса Шевченка


Дорогі друзі! Запрошуємо Вас на майстер-клас з time management-у, що відбудеться 23 квітня о 13.00 в Інституті Міжнародних Відносин КНУ ім. Тараса Шевченка.
Сьогодні аби бути успішним, надзвичайно цінним є вміння управляти своїм часом. Майстер- клас буде проведено представниками програми STARWAY, яка розроблена міжнародною компанією JTI. Успішні працівники компанії поділяться секретами успіху.
А також у Вас буде унікальна можливість дізнатися про кар’єрні можливості компанії, задати питання та надіслати своє резюме на розгляд для програми стажувань. 

За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном 066-605-19-24: Олександра
З повагою, 
Амбасадор програми STARWAY в КНУ ім. Тараса Шевченка

 

 

VIII Всеукраїнська благодійна акція "Серце до серця"

VIII Всеукраїнська благодійна акція "Серце до серця"

Допоможи дітям почути світ!

Цьогорічна акція під назвою "Почуй світ" буде присвячена збору коштів для закупівлі медичного обладнання дітям з вадами слуху, яка проходитиме з 7 по 28 квітня.

Перелік масових заходів у рамках організації та проведення VIII Всеукраїнської акції "Від серця до серця":

18.04 - 18.00 -Акустичний вечір «Зі мною Ти»
УФМЛ КНУ (актова зала) вул. Академика Глушкова,6

20.04 - 18.00-21.00 - OPEN AIR от CasaDeRitmo - Парк Шевченка

21.04 - 14.00 - Танцювальний флешмоб - ТЦ «Dream Town»

27.04 - 11.00-21.00 - Благодійний захід «Великодні серця» та конценрт за участю гуртів «Тарута»та «Фолькнери» - Музей Гончара (вул. Лаврська, 19)

Фінал акції 28 квітня
28.04 - 11.00 - Забіг волонтерів в рамках Київського марафону «Втечи від цукрового діабету» - Бессарабський ринок – Майдан Незалежності

28.04 - 12.00-18.00 - «Містечко добрих сердець» за участю зірок естради та кіно - м. Хрещатик

28.04 - 13.00-18.00 - Ігротека та майстер-класи по рукоділлю, образотворчому мистецтві - «Містечко добрих сердець»

28.04 - 14.00 - Всеукраїнський флешмоб «Живе серце» - Арка «Дружби Народів»

28.04 - 17.00 - Фінальний концерт за участю зірок української естради та дитячих колективів - Михайлівська площа

Додаткову інформацію Ви можете отримати у Голови Волонтерського руху Соціального департаменту Студентського парламенту Ані Нестеровоі (http://vk.com/nesterova_knu) (моб. 0636887671)
Великі справи починаються з малого! 
Приєднуйтесь до нас!

«Добровозик»

Одним із останніх заходів, у якому Волонтерський рух Соціального департаменту СПУ взяв участь, стала благодійна акція «Добровозик», організована Фондом "Соціальне партнерство". Дана подія проходить
з 5 лютого 2011 року за підтримки Всеукраїнського Благодійного фонду «Соціальне партнерство», а також мереж супермаркетів «Перекресток» і «Ашан».
Акція спрямована на збір продуктів харчування, побутової хімії та засобів гігієни для соціально-незабезпечених сімей. Як саме відбувається акція? У торгових залах супермаркетів волонтери розповідають покупцям, що саме потрібно малозабезпеченим сім'ям. Покупці, які хочуть взяти участь у благодійності, роблять покупки і передають волонтерам. Всі зібрані продукти харчування передаються в благочинну їдальню Всеукраїнського Фонду «Соціальн партнерство», а засоби побутової хімії – до Центру «Стефанія». На поточний час до
благодійних фондів вже було передано продуктів на суму, що становить більше, ніж 50 000 гривень.
В цій акції взяло участь чимало волонтерів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, зокрема Нестерова
Ганна, Коломієць Вікторія, Чирченко Ксенія, Кожух Ірина, Котов Анна, Зарицька Світлана, Гайдар Вікторія, Комаровська Ольга. Дехто з цих людей вперше займався волонтерською діяльністю і був вражений тим, які яскраві емоції дарує дане дійство. Добро завжди повертається добром. І коли ти робиш щось хороше іншій людині просто так, то сам отримуєш неперевершений заряд позитивної енергії. Блиск щасливих очей дітей і теплі посмішки дорослих – найкраща винагорода волонтерові за його безкорисливу працю на благо інших. Це в тисячу разів краще за гроші чи славу. Це нагорода духовна, вічна.
Жити щасливо – чи не це головна мрія кожної людини? Але задля її здійснення не варто ходити за три дев'ять земель і шукати щастя десь в чужих краях. Треба будувати його тут. Варто лише почати з самого себе: навчитися відповідати за власні вчинки, бути чесним і відданим
другом і щирою людиною, яка здатна піклуватися не лише про власний добробут, але й про тих, хто слабший за нас. Піклуватися про інших, творити добро, не чекаючи матеріаль ної допомоги, – ось перший крок. Маленький особистий внесок кожного у загальне добро і щастя.

Знайди роботу в "D'ТЭК" 18.04.13

Центр працевлаштування студентів та випускників КНУ ім.Т.Шевченка організовує зустріч кращих студентів старших курсів університетів з управляючим менеджментом компанії «D'ТЭК» з подальшим проведенням співбесіди та розгляданням робочих кейсів від департаментів компанії. Захід проводиться 18-го квітня 2013 року (четвер) з 15:00 до 16:30 за адресою: вул.Володимирська 60, ауд.329 (Червоний корпус КНУ ім.Т.Шевченка), найближче метро Льва Толстого, Університет, Золоті Ворота. Вхід вільний для всіх студентів та випускників університетів м.Києва. Під час зустрічі представники «D'ТЭК» можуть обирати кращих на заміщення посад, тобто кожен випускник має шанс стати членом команти «D'ТЭК». P.S. На зустріч варто взяти з собою резюме (його залишите представникам «D'ТЭК») та документ, що підтверджує Вашу особу (пред'явите охороні при вході в червоний корпус).

ДЕТАЛЬНІШЕ ТУТ

Знайди роботу в Unilever 16.04.13

Центр працевлаштування студентів та випускників КНУ ім.Т.Шевченка організовує зустріч кращих студентів старших курсів КНУ ім.Т.Шевченка з представниками компанії «Unilever» з подальшим працевлаштуванням.
Зустріч присвячена темам: 1."Особливості роботи у відділі Customer Development" - Бондаренко Олександр, співробітник російського офісу Юнілевер, Менеджер Customer Development; 2."Можливості побудови кар'єри для студентів та випускників" - Світельська Юлія, HRBP Ukraine.
Захід проводиться 16-го квітня 2013 року (вівторок) з 15:00 до 16:30 за адресою: вул.Володимирська 60, ауд.329 (Червоний корпус КНУ ім.Т.Шевченка), найближче метро Льва Толстого, Університет, Золоті Ворота. Вхід вільний для всіх студентів та випускників КНУ ім.Т.Шевченка. Під час зустрічі з «Unilever» у Вас є можливість бути обраними на заміщення вакантних посад, тобто кожен випускник має шанс стати членом команти «Unilever», тому не забудь взяти резюме.
P.S.На зустріч варто взяти документ, що підтверджує Вашу особу (пред'явите охороні при вході в червоний корпус)

 

Місце проведення: вул. Володимирська, 60
ОБОВ'ЯЗКОВА РЕЄСТРАЦІЯ ТУТ!

 

Ярмарок вакансій "Імпульс - 2013"

Загальна Київська виставка ярмарок вакансій "Імпульс - 2013"
Коли: 9-10 квітня з 10:00 по 17:00 
Місце проведення: 

9 квітня : КНУ ім. Тараса Шевченка, пр-т Академіка Глушкова, 4 Г, (метро Виставковий центр)

10 квітня : КНУ ім. Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, (метро Університет)

 

http://www.stud-centr.univ.kiev.ua/?load=job_fair_impulse_2013

 

«Інтернет-журналіст повинен вміти все»

3 квітня відбулася друга профорієнтаційна лекція у межах курсу ПроLife. Спікером заходу був головний редактор найпопулярнішого інформаційного порталу України gazeta.ua Павло Чигрин. Він розповів, як філологу стати «своїм» в онлайн-журналістиці

Павлу Чигрину довелося нелегко торувати власний шлях успіху. Однак завдяки шаленій наполегливості й самоосвіті його злет був вдалим і стрімким. У свої 29 років Павло, історик за освітою, є головним редактором всеукраїнського інформаційного порталу gazeta.ua. Перед цим працював у друкованих виданнях, був кореспондентом "Газети по-українськи". Співпрацював з інформагенством "Українські новини", порталом "Обозреватель", сайтом "Форпост". У 2008-му захопився основами статистики, веб-аналітики, юзабіліті – з «нуля» опановував їх «за книжками», консультував різноманітні інтернет-проекти. Того ж року повернувся до Gazeta.ua. Зараз тримає руку на пульсі останніх IT-технологій у сфері інтернет-журналістики. Саме він створює європейське обличчя інформпорталу. Про особливості свого фаху, його затребуваність і перспективність Павло Чигрин розповів учасникам проекту ПроLife.

- 2015 рік принесе Україні збільшненя користувачів інтернету до 22,5 млн людей – це 60-70% «думаючої» аудиторії. Однак відбуватиметься цей процес на фоні щорічного зниження приросту інтернету. 2012-го він був нульовим через зупинку на ринку ПК, – пояснює Павло Чигрин.

Такі обставини ускладнюють роботу в інтернет-секторі. Виникає необхідність вивчення поведінкових особливостей окремо користучава смартфона, ноутбука і планшета.

- Ми маємо справу щонайменше з чотирма обличчями однієї людини й повинні задовольнити їх усі. Крім того, з’явився новий тип «юзера», який одночасно користується ПК та мобільними пристроями (смартфонами та планшетами). Поки що він зафіксований лише в Америці, проте ця тенденція поширюється, зазначає Павло.

Усі ці факти свідчать про високу затребуваність на світовому ринку праці «пишучих» адміністраторів сайтів, які поєднували б у собі професійних журналістів з ексклюзивним контентом і креативних програмістів (ледь не психологів IT-сфери).

В Україні такі спеціалісти на вагу золота, переконаний Павло Чигрин. Головна причина цієї ситуації - невідповідність навчальних курсів з веб-аналітики та статистики потребам редакторів онлайн-видань. Співвідношення ціна-якість тих навчальних програм, які пропонують в Києві, теж незадовільна..

- Професійний редактор може з вас зробити професійного журналіста, а стрибнути до посади редактора можна лише завдяки самоосвіті, – з власного досвіду знає Павло.

Що необхідно вміти, аби працювати інтернет-журналістом? Насамперед треба навчитися «заливати» новини на сайт.

- Людина, яка знає команди на клавіатурі, зможе вивчити адмінку за один тиждень, а за місяць – це знання буде вже частиною її внутрішнього інтерфейсу, – розповідає Павло Чигрин.

По-друге, необхідно вміти писати найпростіші інтернет-новини. Шаблонні ознаки такого тексту –1,5-2 тис. знаків, жанр – замітка. Подібні новини становлять 70% потоку інформації на сайті, інші 30% – «креативні» жанри, які перегукуються з жанрами в друкованих виданнях.

- А також, – додав Павло, – інтернет-журналіст повинен вміти робити все: знаходити новинний привід, придумувати влучний заголовок, брати коментар, фотографувати, знімати відео, працювати з графічними редакторами, мати зв’язок з іншими частинами редакції, співпрацювати з регіональними редакторами.

У редактора сайту обов’язків у нього втричі більше – розробляти прототипи інтерфейсу сайту, генерувати ідеї щодо його дизайну і структури, а також слідкувати за якістю кожного викладеного матеріалу.

На прохання слухачів, Павло Чигрин сформулював три основних правила для журналіста-початківця: не боятися говорити з людьми, не боятися помилятися й до кожної новини підходити «індивідуально».

Останньою частиною лекції стали практичні поради написання статей на сайт. Павло Чигрин виокремив 20 запорук вдалої інтернет-новини. Він їх виніс із власного досвіду та із десятків практичних посібників. Ось найважливіші з них: «жодна новина не варта, щоб її писати більше 40 хвилин», «нема жодної адекватної причини, щоб робити нудні заголовки», «не соромитися вводити в заголовок подробиці – часто вони – найцікавіша частина новини», «намагатися спрощувати складні тексти, фрази та слова» та ін.

Текст: Анна Мукан,
Фото: Володимир Мукан

  

День здоров'я!

Вступаємо в групу:http://vk.com/club51867866
Соціальний департамент Студентського парламенту КНУ імені Т. Шевченка за підтримки Молодіжного центру культурно-естетичного виховання організовує концерт-дискотеку в Диско-клубі "Планета", на якому презентує проект "Життя без заїдливих фраз".

Набридають фрази: "НЕ ПАЛИ, ШКОДИТЬ ЗДОРОВ'Ю", "НЕ ВЖИВАЙ АЛКОГОЛЬ", "НЕ ЇЖ ЦІ ХІМІКАТИ", "ТРЕБА ЗАЙМАТИСЯ СПОРТОМ"!!!... 

ТИ і САМ це розумієш! 

МИ знаємо як Тебе мотивувати та підтримати і Ми можемо це зробити без зайвих фраз!

Приходь на концерт-дискотеку в Диско-клуб "Планета" 05.04.13 о 18:00 та з тобою відбудуться зміни.
На вас чекає: найсильніші вокалісти, танцювальні колективи та найцікавіші номери студентів нашого університету,
танці, конкурси, дискотека...та найголовніше , Ви можете здійснити свою мрію: ВІДМОВИТИСЯ ВІД ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК.

Хочеш взяти участь в проекті? Чекаємо на тебе! Приходь на концерт-дискотеку. Вхід безкоштовний, але за попередньою реєстрацією: 1) в групі зустрічі клікни на головну фотографію зустрічі і під нею напиши: "П.І.П, факультет , я йду, а ти"?! 2) перепости собі на сторінку 3) додайся в групу Соціального департаменту СПУ http://vk.com/soc_d . І при вході на концерт знайдеш себе у списках зареєстрованих!

Інформація за тел. 0631595258 - Діана

 

«Ми весь час стоїмо перед величезною кількістю виборів…»

29 березня в День філолога до своєї Alma Mater завітав її відомий випускник – народний депутат України, журналіст, екс-директор каналу ТВі Микола Княжицький. Він зустрівся зі студентами та викладачами Інституту філології. Знайомство із гостем відбулося у форматі запитань і відповідей. Спілкувалися про зв’язки журналістики та літератури, обговорювали проблеми й перспективи українських ЗМІ.

- Сучасний журналіст – який він? Що від нього вимагають? Яку освіту повинен мати?
- ЗМІ – це масове видовище, там все має бути зрозумілим і цікавим. Тому й журналіст повинен вміти побачити і розповісти історію глядачеві або читачеві. Коли я починав свою журналістську діяльність, мені радили читати свої тексти бабусі, відвернутій до стіни, й потім просити її переказати почуте. Якщо вона могла це зробити – текст вдалий. Звісно, бажано мати базову гуманітарну освіту. Вона, до речі, в Україні дуже якісна. Такої освіти не можна здобути в жодній іншій країні.

- Що має спільного філологічна освіта, де вивчають літературу та мову, й журналістика? Як може бути пов’язаною література зі стилем викладу інформації ЗМІ?
- Що журналістика, що література буває різною. Наприклад, висловлювання власних поглядів і спостережень у соціальних мережах і блогах – це громадянська журналістика. Професійна журналістика інша, там щодня перед працівником ставлять завдання. За їхнє виконання платять зарплатню. Професійною журналістикою, паралельно з художньою творчістю, заробляли Симоненко, Хемінгуей, Олійник. До речі, є жанри, які знаходяться на межі літератури і журналістики. Наприклад, нарис. Такий жанр використовують журналісти «Есквайр» та «Газети по-українськи».

- Якщо література і журналістика часто бувають взаємопов’язаними, то чи буде для українських телеканалів цікавим проект читання української художньої класики?
- Якщо ви будете просто переказувати у цій передачі книжку, таку програму ніхто не дивитиметься. Якщо ж запросите автора і влаштуєте з ним блискучу розмову про сьогодення, його минуле, про те, що він пережив, і він зацікавить людей, розкриє свій внутрішній світ й до нього виникне інтерес, цей проект заберуть з руками і ногами на телебачення. Треба знаходити той шлях розмови про літературу чи про мистецтво, щоб в одній короткій програмі чи інтерв’ю викликати інтерес до творчості людини. Зараз, на жаль, для створення таких передач українським телевізійникам бракує фаховості й професіоналізму.

- А чого ще бракує телебаченню та пресі, щоб просувати україномовні продукти? Чому подейкують, що україномовні передачі збиткові?
- Проблема нашої країни у слабо розвинутій економіці та надзвичайно малому рекламному ринку. Зараз українське телебачення заробляє з реклам 400 млн. доларів на рік, а витрачає – 800 млн. Тобто якщо у розвинутих країнах телебачення - це бізнес, то в нас – витрати. Питання – для чого власникам телеканалів витрачати свої гроші? Зрозуміло – для пропаганди, захисту свого бізнесу, але точно не для задоволення потреб глядача або читача. Таким чином створюється неконкурентне середовище. Проблема ще й у професіоналізмі. Наприклад, у Латвії живе стільки ж людей, як у Києві, вся преса там виходить латиською мовою. Вона прибуткова й економічно вигідна. А в Україні із населенням у 38 млн. україномовні видання нерентабельні. Вдумайтесь, навіть якщо половина українців спілкується рідною мовою – це великий ринок продуктів ЗМІ, порівняно із європейськими країнами. На нашому телебаченні теж мало української мови – лише 22% програм у пройм-тайм. Решта – російський продукт. Чому така диспропорція? Кажуть, ніби за бажанням самих глядачів. Однак так звана «піпелометрія» – спеціальні датчики на телевізорах – діє у нас непропорційно. На Сході України, де переважає російська, цих датчиків більше. Таким чином, потреби україномовного населення не задоволені. Ця ситуація створена штучно, вона спровокована політичними обставинами. У справжній демократичній країні ми мали б багато якісних україномовних видань і каналів.

- Чим відрізняється телебачення європейських демократичних країн від нашого?
- Там є громадське телебачення. У демократичних країнах воно не залежить від влади, його утримують коштом громадян. Ці телеканали виконують культурну функцію – створюють власні серіали, транслюють класичну музику, одним словом – задовольняють потреби кожного громадянина країни. Громадські телеканали створюють конкуренцію комерційним, які вміють лише «жартувати» і аж ніяк не сприяють віднаходженню і збереженню нацією своєї ідентичності.

- Вітчизняні комерційні телеканали також полюбляють «жартувати». Часто навіть доходить до дискредитації українських персонажів. Чому в Україні здійснюється така політика медіапростору?
- Почну з прикладу. Минулої суботи в Україну приїхав російський журналіст Володимир Познер, дав тут прес-конференцію. Коли наші кореспонденти його запитали, що він знає про українців, він відповів, що їх було багато в концтаборах… наглядачами. А ще пана Познера неприємно здивувало, що в українському ресторані йому не змогли дати меню російською мовою – лише українською та англійською. Мало того, що українці масово не працювали наглядачами, так ще й газета «Сегодня» навела цю думку Познера на своїй шпальті. Це означає, що кореспондент видання спокійно й відособлено це послухав, написав, його редактори вичитали й вирішили подати у друк. Уявіть собі, що Познер отак приїхав у Польщу і його запитують, що він знає про народ цієї країни, а він відповідає – поляки колись вирізали українців. Ви уявляєте, що це вийшло б у польській газеті, що журналіст нічого б не уточнив, редактор це пропустив би до друку? Ні, тому що це є ксенофобія. На жаль, у вітчизняних ЗМІ, як і в суспільстві, багато внутрішніх українофобів-шовіністів, які висміюють образ українця. А ми це толеруємо. Це – наша слабкість і комплекс меншовартості, бо ми не маємо терпіти якихось стереотипів відносно себе. На такі речі одразу має бути реакція.

- Гаразд, а чому тоді на ТВі з’явилася політична гумористична програма з російськомовним білоруським телеведучим замість справді цікавого «Веселого Пєсца» й зникла україномовна якісна передача із Марією Бурмакою «Музика для дорослих»?
- Я не прихильник, щоб на нашому телебаченні іноземці вели програми іноземною мовою. Проте тут ми маємо іншу проблему, яка стосується також і «Пєсца». Справа в тому, що ті українські телеведучі, які б добре могли вести гумористичні передачі, бояться жартувати про політику й соціальні речі. Це проблем і наша, і суспільна. А щодо зникнення передачі Марії Бурмаки, то це сталося після мого звільнення з посади генерального директора. На скільки мені відомо, не було спонсорів для цієї програми, бо канал збитковий і має вузьке покриття.

- Як тоді можна розвивати телебачення та пресу, якщо на це бракує коштів? Якою є перспектива України за нинішніх умов?
- Наша державна перспектива залежить від перспективи кожного з нас. А перспективи у кожного і в телебачення хороші, тому думаю, вистоїмо. Але та система влади, яка побудована сьогодні в Україні – невдовзі зазнає краху. А ми навчимося будувати нове нормальне суспільство.

-У кожному нормальному суспільстві є свої герої. Чому замість українських героїв у нас популярні американські?
- Є герої масові – Бетмен, людина-павук. Вони побудовані на американських цінностях, які є близькими для багатьох європейців. А оскільки американське суспільство є сильним, то ці цінності і їхні герої здійснюють дифузію в інші суспільства. На жаль, українське суспільство сьогодні слабке, тому ми стаємо жертвами відсутності цінностей, яка призводить до відсутності героїв.

- Хто для вас є героєм сучасності й з кого ви порадили б молоді брати приклад?
- Я маю кілька прикладів для наслідування. Це Мирослав Маринович, віце-ректор Українського Католицького Університету у Львові, член-засновник Української Гельсінської групи; єпископ УГКЦ в Парижі – владика Борис Гудзяк, який створив із нуля один із найкращих університетів в Україні, американець, який обміняв забезпечене життя на добру справу. Мені дуже подобаються люди, які відстоюють свої принципи в житті або вміють робити справу. Таких особистостей в Україні дуже багато. У них варто вчитися. Багато їх серед нас – це й композитор Сильвестров, який живе на Русанівці, він нікуди не виїжджає звідти, а лише пише музику цілими днями; це – поет-перекладач Мойсей Фішбейн, який зараз перекладає Рільке українською. Взагалі вибір героя має бути індивідуальним. Мені пригадується п’єса Григорія Горіна, в якій сто людей по черзі виходили на сцену із запитанням: «Що я можу зробити один?». А треба робити одному! Я ж своє життя будую сам, я живу так, як я пишу свій роман. Усвідомте, що життя кожного з вас – це окремий роман, де ви шукаєте для себе героїв. Ми не можемо звинувачувати оточуючий світ у своїх бідах. Тому до свого життя треба підходити, як до своєї книжки, навіть якщо ви їх ще сто напишете. Але ця має бути найцікавішою, там повинні бути правильні герої.

- Що ви побажаєте студентам-філологам?
- Ми постійно стоїмо перед величезною кількістю виборів, перш за все, моральних, а не лише перед виборчою дільницею. Тому я вам бажаю визначити для себе ту систему координат, в яких кожен ваш вибір приносив би вам внутрішню радість.

Текст: Анна Мукан,
Фото: Валерій Попов

 

   

«Треба братися за справи, які іншим здаються нереальними»


27 березня в Інституті філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка стартував профорієнтаційний студентський проект
Про life

На першу заплановану зустріч профорієнтаційного курсу Проlife прийшло понад пів сотні молодих людей – студентів різних спеціальностей і університетів, журналістів і всіх, для кого саморозвиток і вибір фаху є актуальними питаннями. Формально темою відкритої лекції були секрети успішної кар’єри тележурналіста й політика. Однак коло порушених питань на зустрічі вийшло широко за межі заданої теми. По-іншому й не могло бути, адже першим лектором на проекті став нинішній депутат ВРУ, громадський діяч і журналіст Андрій Шевченко.

В минулому – знаний кореспондент і ведучий телеканалів «УТ-1», «1+1», шеф-редактор і ведучий «5 каналу», володар премії «Телетріумф» Андрій Шевченко сьогодні не менш успішний політик. Такими досягненнями він завдячує самостійно виробленій системі цінностей і принців, в основі яких лежить правило: «не давати собі спуску на лінощі й байдужість, коли йдеться про власний успіх і успіх країни». 

Розмірковуючи про сучасну журналістику, Андрій Шевченко наголосив на разючій зміні її основних принципів. Так, якщо раніше журналіст мав триматися «над сутичкою», перевіряти надану йому інформацію, утримувати «баланс сторін» і бути відособленим від того, про що він говорить, то нині основним сенсом стало донесення правди до народу будь-яким способом. «XXI століття принесло попит на журналістику пристрасну, азартну. Журналіст більше не може бути підставкою до мікрофона», - вважає пан Андрій.

Не менші світоглядні зміни відбулися й у політичній сфері. Новий час висунув кардинально інші вимоги до політика, переконаний Андрій Шевченко. «Це має бути не воєначальник, як 1000 років тому, не інтригант, як за часів Середньовіччя й навіть не менеджер, якого вимагало XX ст. Новий глава держави повинен давати натхнення країні, запалювати її мрією», - переконаний депутат. Цей політик матиме іншу «форму» - він буде простим і відкритим до людей, матиме хорошу освіту, знатиме мови; та інший «зміст» - він дивитиметься на людину не через партійні окуляри, а як на таку, що може тут і зараз зробити щось корисне для своєї країни. Саме тому для Андрія Шевченка актуально й правдиво звучать слова Любомира Гузара: «Бути політиком – це значить служити народові».

Андрій Шевченко поділився зі слухачами декількома секретами успіху, які він виніс із власного життєвого досвіду. Насамперед це – освіта. Пан Андрій закликав ніколи не зупинятися у саморозвитку й вчитися від своїх друзів і знайомих. По-друге, це – відкритість до всього нового, яка дає можливість тримати руку на пульсі часу й користуватися всіма новітніми досягненнями цивілізації. По-третє, це – подорожі, які розширюють світогляд і відкривають нові виміри сприйняття життя. 

Що ж до механізму досягнення цілей, Андрій Шевченко також має кілька порад. Він цитує Томаса Едісона: «Справу, яку ти не розпочнеш сьогодні, ти не закінчиш завтра». А ще пан Андрій радить ділити складніші цілі на менші – це дозволяє легше «взятися» за справу.

В житті кожної людини трапляються моменти сумнівів у її можливостях, безнадійності довести справу до кінця. У таких випадках Андрій Шевченко закликає пригадати, які причини змусили тебе взятися за роботу, прийняти рішення діяти. «Треба братися за справи, які іншим здаються нереальними, - каже журналіст, пригадуючи важкий «запуск» «5 каналу». – Необхідно згадати, що ця справа більша ніж ти, відкинути все особисте й працювати заради вищої мети». Адже, як казав Білл Клінтон, треба робити те, що у тебе добре виходить, і те, що приносить користь іншим. Тоді матимеш гарантований успіх в кар’єрі й житті.

Текст: Анна Мукан,
Фото: Валерій Попов, прес-центр Інституту філології

 

     

Святковий концерт до Дня філолога

28 березня напередодні Дня філолога в Актовій залі Червоного корпусу відбувалося незвичайне розслідування. За справу викрадення студента східної філології взялися двоє неперевершених детективів – Шерлок Холмс і доктор Ватсон. На шляху до розкриття злочину слідчі побували у різних куточках світу. Вони, як і глядачі концерту, отримали яскраві враження від культурних і світоглядних особливостей країн Сходу і Заходу. То ж, як це було?

Дія сюжету взяла початок в Україні, де проводили свою відпустку Шерлок Холмс і доктор Ватсон. Вони слухали українські пісні. Зі старої магнітоли линула пісня «А у на нас Україні» у виконанні Дарини Кузнецової.

Згодом до детективів прибігли схвильовані дівчата повідомити, що зник їхній єдиний хлопець у групі. Холмс і Ватсон вирішили взятися за справу. Вони зразу взяли слід і відправилися на фестиваль англійської пісні в арт-кафе. А тим часом на сцені продекламувала власний вірш Софія Маркіна.

У арт-кафе було людно. Інтелектуали спілкувалися між собою, посмоктуючи коктейлі з соломинок. Музичну атмосферу задавала співуча Настя Осипенко і запальний Володимир Тесленко. Останніми відвідувачами стали Ірина Ткачівська та Дмитро Рогов. Вони станцювали легкий твіст.

Тим часом Шерлок Холмс і доктор Ватсон натрапили на слід у Мадриді. Перше враження від іспанського міста у них виникло завдяки солодкому співу леді в червоному – Наталі Шиденко та шалених танців і пісень Ірини Бакаржиєвої та Лади Ярини.

В безнадії розкрити справу Холмс звертається до ворожки (Еліна Богданова), яка не лише підказує слідчому куди рухатися далі, а й співає пісню.

Детективи їдуть у столицю круасанів – Париж. Перше, що вони там бачать – богемну співачку Людмилу Домилівську, яка розповідає городянам про жагуче море кохання. Далі мандрівники натрапляють на декламаторку віршів Павла Глазового – артистичну Юлію Шкуратенко.
Нарешті з’являються перші свідки у справі викрадення – співаки й танцюристи Артем Душка-Іванов і Дмитро Дергач. Зі свідчень хлопців з’ясовується, що студента знайшов дівочій танцювальний колектив «Maze», проте не відомо, що сталося з ним далі. Єдина підказка – годинник з ієрогліфами, який належав хлопцю. Детективи рушають на Схід.

Східна екзотика, представлена танцем живота Даші Харитонової, не залишила байдужим нікого. За нею слідом глядачів веселила команда КВК Інституту філології «Так і називається». Продовжив індійську тематику гурт «Прелеста». Його учасники закликали весну своїм медитативним співом.

Шляхом складних математичних вирахувань і дедуктивної логіки Шерлок Холмс зрозумів, що у пошуках хлопця треба рухатися до Японії. Ліричні й водночас войовничі риси культури цієї країни продемонструвала своїм виступом Анастасія Манаєва. А сценку запеклої боротьби між японськими кухарями для приготування імператорського столу показав 2 курс японістів. З цієї замальовки Шерлок Холмс і доктор Ватсон зрозуміли, куди пропав студент Інституту філології. Виявляється, імператриця взяла його до себе куховарити. З нагоди розкриття справи заспівала пісню Роксолана Мацьків.

Нарешті все закінчилося, черговий злочин віртуозно розкрито й детективи відправилися у перервану відпустку в найкращу країну для відпочинку, життя і роботи – Україну!

Текст: Анна Мукан

 Більше фото ТУТ.

Всім бажаючим гарно провести вихідні (30.03 та 31.03)!

Всім бажаючим гарно провести вихідні (30.03 та 31.03)!

Волонтерський рух Соціального департаменту Студентського парламенту Київського національного університету імені Тараса Шевченка та благодійний фонд СОЦІАЛЬНЕ ПАРТНЕРСТВО запрошують Всіх взяти участь в благодійній акції "Добровозик", що буде проходити 30.03.13 та 31.03.13 в гіпермаркеті Ашан (Петрівка)! В рамках акції проходитеме Мастер-клас по малюванню та ліпленню для дітей, саме на це набираємо волонтерів, необов'язково потрібні навички малювання чи ліплення, головне - бажання спілкуватися з діточками! Час: з 10-00 по 18-00 ( можна на пів дня, якщо на цілий, то забезпечуємо обідом)! 
Якщо ти хочеш стати волонтером – до 29.03 (12:00) зв'яжися з гловою Волонтерського руху Соціального департаменту Студентського парламенту Анею Нестеровою (http://vk.com/nesterova_knu) (моб. 0636887671)
Великі справи починаються з малого ! 
Подивіться відео і ВСЕ зрозумієте :)))) (Відео на Facebook) 

Чекаємо на Вас!